2013-01-05

Biten av beanies

Det är skönt att slippa frysa om öronen under vinterpromenaderna! Jag har fått en så fin och skön beanie av Sysslan, och när lusten att virka infann sig igen och min första beanie började kännas ofräsch gjorde jag ett försök. Inte för att jag trodde att jag skulle lyckas, men riktigt nöjd blev jag! När jag tröttnade på fasta maskor övergick jag till att virka stolpar. Jag avslutade med att virka in ett turkost garn och dottern hjälpte till att fixa en tofs. Och den sitter riktigt bra på skallen min!

I övrigt har vi det så lugnt och skönt! Hela familjen är ledig 2 veckor och vi gör så lite som möjligt. Fast ganska mycket händer ändå. Bland annat har min kära gamla symaskin fått flytta till Hemlösas förening där den efter att ha fått service kommer att användas av dem vid behov. Känns bra!


1 kommentar:

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...