2013-01-20

Tjuvstart


Ute är det snö, men här inne har faktiskt en liten del av våren redan blommat över! Under en långpromenad med en vän för några veckor sedan, bröt vi några grenar. Det är lyxigt att följa blomningen. Tjuvstarta våren lite.

Det finns andra sätt också. Rosorna jag köpte torkade efter ett tag, och då fick jag ett eget potpurri. Fint, men utan doft. Blad både inne och utanför burken. Jag ska nog fortsätta att torka överblommade rosor ibland. 

Potpourrin stoppade jag i en tobaksburk som enligt uppgift kommer från Töreboda keramik. Jag gillar ju det knasiga, oväntade. Och jag lovar, att jag har fallit för en burk med texten TOBAK, det är för att det känns heltokigt! Kvistarna placerade jag i en tysk keramikvas, på en fin teakbricka. Men, nästa gång jag häller vatten i en vas märkt W. Germany kommer jag inte att lita på att den håller för vatten, för denna gjorde det uppenbarligen inte. Det blir till att ta fram teakoljan igen!

Uppdaterar med en hälsning:
Hej Evas Eva! Jag hörde att du läser min blogg ibland. Det var med vår Eva jag promenerade och fick denna vårupplevelse. Ingen av mina Evor läser min blogg, så det var trevligt att höra att du gör det! Kram! :-)

1 kommentar:

  1. Haha, själv har jag överraskat mig själv med att köpa en stor kruka med texten SILL, för det är inte jag så förtjust i (bättre sill än tobak dock...) :) Har liksom du hittat ett alternativt användningsområde och använder den nu för att förvara vispar, stekspadar och annat på köksbänken. :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...