2013-02-27

Kassar säljes

Jag måste verkligen göra mig av med det jag har knåpat ihop! Här är en laddning kassar av återbrukade tyger; både sådana som jag har fått i byten och av tyger som jag har köpt på loppis. 80:- för de enbart praktiska, 120:- för de med det lilla extra.

Jag är faktiskt inte alls taggad på att sälja, men jag kan ju inte behålla allt. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska kunna fortsätta att sy och shoppa. Hade det inte varit för att man måste stryka innan man säljer kanske det hade hamnat i ett annat ljus...!

Men jag tror samtidigt att folk kommer att bli medvetna om att en miljöförstörande kasse av dålig kvalité köpt på någon av våra kedjor faktiskt inte är bättre än en återbrukad. Men när?

Ska jag inte trots allt sälja kassar billigare än de gör på HM, Jysk, Indiska och ICA? För att rädda lite miljö typ?

Nä, jag tror att jag säljer mina till de som vill betala, ger bort dem till de som inte vill ha och hoppas att fler handlar kassar till exempel av Stadsmissionen och andra som förenar återbruk med välgörenhet.

2 kommentarer:

  1. Ja, prissättning är också svårt...
    Maken tyckte jag kunde ta 250 kr för en virkad mössa och någon annan att jag skulle ta 75 kr. Betalt för handarbetet får man ju aldrig men någonstans vill jag ändå att folk ska förstå och lägga värde vid handarbetade saker! Är det för billigt förstår inte folk att det är värt att uppskatta.
    Och dina kassar är ju bra för miljön (och fina!) så det kanske är värt att till och med ge bort till de som annars inte vill köpa... Ja, svårt :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...