2013-03-12

Skillingaryd versus Marimekko

Denna tehuva hittade jag på en loppis. Jätteskoj! Det var mitt första fynd av Skillingaryd, som Ann-Mari Netterdag designat. Skillingaryd är omåttligt populärt, kanske för att många känner igen det från sin barndom. Tydligen såldes det av Ikea och köptes av bland annat en hel del dagis på 70-talet. Någon som har minnen av det tro?

Själv tycker jag att Skillingaryd är väldigt charmigt, men det finns de som gillar det mycket mer. Följaktligen sålde jag denna tehuva och det delfinansierade ytterligare ett Marimekko.

Så nu är vi redo att duka upp påskbordet på denna gula Ananas från 1963.

2 kommentarer:

  1. Ser att Marimekkoreptilhjärnan går på högvarv :) Inget dumt byte! Fin tehuva dock ändå, sympatisk! Men, jag skulle nog också föredragit duken.

    SvaraRadera
  2. vilken rolig blogg jag hamnade in på! Ska lägga den på min favoritrad och läsa vidare efter jag eldat och gjort lite måstesaker.
    Undra om det kan ha varit detta tyg som mina barn hade som överkast i sin spjälsäng. Kan ha varit något liknande också. Hur som helst är varje remsa invävt i köksmattan- den som just nu ligger på. Vet tydligt vilka remsor det är, starka fina färger trots mattan nu är tvättad ett antal gånger.
    Kerstin

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...