2013-04-03

Retro från mitt 70-tal

Under påsken fick jag en hel kasse gamla tapeter, som undgått att skickas iväg under 40 år av mina föräldrar! De gröna uppe till vänster satt i köket under tidigt 70-tal. Jag gillar dem verkligen!

De under, med rosor, prydde vardagsrummet på torpet. Underbara nu, men förr uppskattade jag dem inte alls. Det gjorde visst inte de som köpte torpet, för de målade över tapeterna för något år sedan. Vitt förstås.

Medaljongerna satt i vardagsrummet. Jag vill minnas att jag gillade dem. De längst ner till höger är våtrumstapet. De gillade jag aldrig, och gör inte nu heller. Jag lär återkomma i detta ämne.

Och så såg jag dessa 40 år gamla täcken med nya ögon. Helt underbara, och ännu finare i verkligheten.

4 kommentarer:

  1. Å vilken skatt! Den med gula och orange rosor har min farbror i sin lägenhet (och har haft hela min uppväxt), jag tycker den är helt underbart fin. Er kökstapet är också fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Den med medaljongerna hade farmor i sitt vardagsrum. Blir lite varm i magen när jag påminns om henne!

    SvaraRadera
  3. Täckena är ju för härliga!

    SvaraRadera
  4. Skoj att flera känner igen tapeterna!!!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...