2011-06-29

Liten nåldyna


Jag övar på att följa beskrivningar på hur man ska gå till väga för att att skapa. Det är väl helt enkelt så att man utvecklas snabbare då... Tidigare brukade jag mest bli missnöjd när jag inte fick till det, men nu börjar jag tänka att det nog ordnar sig med tiden.

Ovan syns min första nåldyna sydd enligt beskrivningen som finns på länk hos Poppylinda. Inte är min lika fin inte, men detta lärde jag mig på vägen:

- Om man har sparat småbitar av tyg och garn funkar det bra som stoppning.
- Man måste vara noga med hörnen. Typ sy med både små stygn och väl tilltagen sömsmån.
- Om man inte hittar ett fint band och en dito knapp går det inte lika bra med flätad trikå.
- Eh, det finns också en del andra saker, men de förstår jag inte mig på ännu. Kan det handla om att välja snygga tyger, ta genomtänkta foton och vara noggrann?

Sen har jag insett att den här tekniken kan man använda sig av för att göra dynor och kuddar. Kanske framtida projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...