2011-07-13

Matta av smygmaskor

Visst är den väl fin! Mattan virkade jag på den tiden då jag inte kunde skilja på smygmaskor och fasta maskor. Alltså för några månader sedan. Och jag har alltså fått en fin virkad matta som är väldigt tät och fast, fast att jag borde ha använt fasta maskor i stället för smygmaskor. 

Jag gillade att virka med mattrasor - det är alldeles utmärkt för mig som vill se ett snabbt resultat och även få nöjet att riva gammal uttjänt lakansväv. Några korgar, ett par praktiska grytlappar och två mattor har det resulterat i så här långt. Kanske återgår jag till detta när våra lakan är utslitna nästa gång.


Färgerna på bilden är inte riktigt korrekt återgivna. Det blir som det blir. En sak som jag ändå vill peka på är IKEA-kudden. En världskarta skapad av stygn. Broderad i Indien. Och Indien är markerat med ett orangerött kryss.  Kanske den borde få en kompis, men med krysset i södra Sverige i stället?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...