2011-07-06

Uterum, njuterum med både hjärterum och stjärterum

Kommer ni ihåg den ljuvliga trädgården jag skrev om här? Uterummet är minst lika fantastiskt! Någon gång använde jag uttrycket "bohemian chic" för att beskriva inredningsstilen. Jag vet inte om det gör stilen rättvisa i hemmet, men inredningen genomsyras av en personlig ton och stilsäkerhet och kryddorna är en blandning av kära minnen, klassisk design och funktion. Exotiska växter trivs utmärkt och pysslas om. Här finns mycket kärlek!



Se bara stillebenet ovan. En knallröd trästol, charmigt sliten. Vackra mårbackapelargoner i klassiska gamla krus. En duk som väl inte kan passa bättre någon annanstans. Barnets gatukritor. En arbetsskjorta, redo att användas. Och där bredvid hänger det dekorativa grillgallret.


Mot trädgården finns ytterligare ett bord med röda stolar. Blommor, lyktor och andra kära ting. Och så återigen tillåts barnet ta plats. Rockringen är inte ditlagd för fotots skull. Inget har arrangerats annat än för njutning i vardagen.

En fåtölj för att njuta roiboos eller Bols kanske efter en tur i trädgården. Eller bara av den ombonade omgivningen. Lägg märke till att trädgårdredskapen blir vackra även de där de lutar sig nonchalant mot väggen, alltid redo.

Ett uterum för njutning och samvaro. För ögon, näsa och mun. För människor och växter att trivas i.


Matbordet har jag visst inte fotat. Synd. Fin duk och 8 sittplatser. Konstnärligt dukat med en blandning av IKEA, loppis och findesign. Nytt och gammalt enligt konstens alla inredningsregler. Skillnaden är att här är det äkta, inte skapat för att vara rätt. Det blir bara rätt. Rätt på rätt sätt. Och väldigt trivsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...