2011-08-07

Fullfjädrad kitsch



Här promenerar en kanske 50-årig påfågel runt i skogen. Jag kan inte hjälpa att jag gillar den. Kanske är det min fascination för döda djur som gör sig påmind? Nä, snarare min nyväckta vurm för kitsch skulle jag tro. När jag varit ute på resande fot under sommaren har jag fångat ett och annat på bild. Även så denna dörr:


Kan någon förresten tala om för mig varför man inte tapetserar insidan på toalettdörrar längre? Tjusigt värre. Hehe.

Och när vi ändå är inne på det här med kitsch måste jag visa vad jag har fått! Den kitschigaste och mest gräsliga keramiktavla man kan tänka sig. Hade jag tyckt för några år sedan. Nu tycker jag lite annorlunda.


Tavlan är tillverkad i Norge, troligtvis 50-tal? Numret 978 kanske är tillräckligt för att en expert ska kunna  berätta mer om den. AWF står för Arnold Wiigs Fabrikker, Halden. Där pågick keramiktillverkningen från 1949 till 1977. Surfar man på Tradera finns det fler sådana här väggplattor att beundra.


Hos mig har den fått ta plats under trappan. En fördel med att ha målade vita väggar är att det är lätt att slå i en ny spik eller skruva dit det man för tillfället vill se på. När man sen tröttnar spacklar man snabbt och drar på lite ny väggfärg. Oömt, kravlöst och lätt att dölja med nya blickfång ovanpå. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...