2011-08-06

Här går det undan!

Redan 3000 klick på bloggen, det tycker jag är helt fantastiskt! Hurra! Hoppas bara att någon ibland tycker att besöket är givande!


Jag har firat mitt koloniköp i drygt en vecka. Nu är det dags för hårt arbete! Eventuellt kommer min nya sida, än så länge kallad "Växter i trädgården" (du hittar den ovan i den gröna menyn) att avskräcka en och annan hugad kolonist. Jag har lagt upp massa bra-att-veta-saker där, och för att bli en fullfjädrad kolonist räcker inte ens det långt. Det är fortfarande viktigt för mig att kolonin får vara min lekstuga, min oas, min gäststuga - men också min skola. "Det är som det är och det blir som det blir" gäller även här. Kravlöst ska det vara, inte bara i bemärkelsen giftfritt. Trädgårdsterapi. Men det är ok att lära nytt också, tycker jag.

Lek med slanor. Kan nog bli bra.
Så vill du veta lite om vilka växter som finns och hur de kan tas omhand månad för månad, klickar du där uppe. Annars skiter du i det! ;-) Själv kommer jag nog ha god användning av listan. Det ska bli trevligt att fylla på allt eftersom nya växter upptäcks där. Och lägga upp bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...