2011-08-07

Hjärtligt tack

En väldigt trevlig kolonigranne skänkte oss sin hammock. Och den har verkligen skänkt både oss och våra besökare stor glädje så här långt. Det känns svårt att komma på hur man ska tacka för något som inte bara har ett ganska högt värde när man dessutom inte känner den vänliga personen. Men, det är roligt att sy och roligt att ge bort saker. Så länge det är kravlöst. 


Jag valde att sy en enkel shoppingkasse till henne med ett symboliskt hjärta på. Dessutom har jag haft en fantastisk tur med mycket på sistone, så grannen hade skämtat med mig tidigare och sagt att jag borde köpa en lott.


Sagt och gjort. Jag köpte en till mig själv. Nit. Kanske skulle min tur fungera bättre om jag gav bort den? Jag testade genom att ge grannen en lott också. Kan bara konstatera att jag visst har tur främst när det gäller annat än lotter. Kolonier, hammockar och sånt.

Till exempel har jag tur med vindruvorna. Har ni sett så många fina klasar vi har. Utan växthus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...