2011-09-19

Min nya iphone-väska


Jag har nog glömt att visa denna lilla, av en gammal duk sydda mobilväska? Jag använder den i princip alla mina vakna timmar - utan min Iphone känner jag mig liksom halv. Så... I facket med dragkedja har jag nästan alltid ifånen, detta mitt kära handikapphjälpmedel och min ljuvliga antideppryl. En liten pryl som innehåller det mesta man behöver. Som Skalmans skal, men väldigt mycket mindre. Och mitt skal kan man alltså ta av sig när man ska sova!

Var var vi? Jo... Axelremmen vill jag ha där. Men den är borttagbar eftersom jag använt nyckelringar att fästa den med. Och så finns det ett öppet fack alldeles lagom för antingen min plånbok eller en nyckelknippa. Eller så stoppar jag pengarna i dragkedjefacket och minifån i det öppna. Tja, jag gillar det. Smartphone i smartväska. Så praktiskt att andra sköldpaddor blir gröna av avund. Men de lär inte ha vårblommor på sina skal! ;-)


Förresten bygger min lilla nyckelväska som jag bloggat tidigare på samma princip. Den är också suveränt praktisk. Och så ser man på avstånd var koloninycklarna är. Eller känner det i fickan. Eller gömmer nycklarna i facket med dragkedja så att de inte skrapar mot annat. Eller så trollar man fram nycklarna snabbt ur det öppna facket och har pengarna i det andra.


Två enkla exempel på saker som förskönar och förenklar min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...