2011-09-15

Vinbladsdolma


Skördetid är skördetid är skördetid. Och när jag kapade en av mina vinrankor kom jag att tänka på en kurdisk-svensk vän, som när hon såg den för en tid sedan, utropade: "Åh, så mycket dolmablad!"

Eftersom jag inte gillar att se ut som ett frågetecken såg jag till att räta ut mig genom att fråga henne mer. Och självklart snabbt erbjuda henne att avblada alla vindruverankorna. Men det gjorde hon ju inte. Så då gjorde jag det.


Jag hittade ett recept på dolmar som jag utgick från (men det heter dolma!), och sen blev det Kajsa Varg som sällskap. När min vän hörde att jag haft champinjoner och kassler i mina skrattade hon glatt och förebrådde mig med ett stort leende för att jag gjort helt fel. :-) Men, seriöst, förväll bladen någon minut, ta upp dem och stoppa något gott i. Låt dem koka i buljong. Det blir inte fel.

1 kommentar:

  1. Skall kanske testa med mina.
    Glöm inte att i kväll startar ny omgång av Fotoutmaningen för alla hos mig ;)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...