2011-09-16

Gröna fingrar eller?


Njä, jag vet inte om jag har gröna fingrar, men jordiga brukar de bli. Mest varje dag. Men trots detta: Ligusterhäcken tappar bladen fläckvis och flera av buxbomkloten har gulnat. Jag antar att det har att göra med att de klipptes inför koloniförsäljningen under några varma dagar i juli. Trädgårdsstajling. Jag hoppas att de går att rädda. Förresten är det väldigt smidigt att bära med sig trädgårdsredskapen i en hink (spann alltså). Min är en äkta gammal från Kockum. Skön kvalisort.


Och så har jag ju äpplen överallt. I mun, händer, fickor, cykelkorgar, lådor, korgar. Till förbannelse. De som inte hinns ätas har jag gett till skolan några omgångar. Ungarna har nog fått sitt lystmäte nu. I fortsättningen blir det nog hästarna på ridskolan som blir bortskämda. De äter även skämda äpplen. Visste ni att man kan ställa äpplen utanför stallet i stan, så ges de till hästarna vid tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...