2011-12-03

Papperspyssel

Snart är det visst jul. Det innebär att man ska njuta, pynta och ta det piano. Martina Haag utvecklar mina tankar på ett utmärkt sätt i julkrönikan. Ja, det är nästan så att jag tror att hon och jag är samma person! 


Jag har fått dille på att vika små askar. Jag har ännu inte följt denna guide, men vill ändå rekommendera den eftersom den är så fin. Ovan visas en återbrukbar inslagning. Asken har ett presentsnöre som är lätt att ta bort, så det blir två presenter i en om mottagaren vill. Bara att använda igen och igen. 

                                        
Och så har det gjorts en girlang av tapeter. Jag har köpt färdigblandat tapetklister och det kom verkligen till användning när de utklippta bitarna skulle förvandlas till vimplar.


Och så har ytterligare en kryddburk fått en ny etikett. Egen mynta innehåller den nu. Att använda nästan utslitna papperskartor till papperspyssel kan jag rekommendera. Har gjort lite av varje.


Och tapeterna har används till  flera askar. Spillbitar av tapeter och kartor förvandlas gärna till askar i mina händer. Snart ska jag lära mig att vika något annat också. Ja just det, i asken ligger en liten papperspåse som jag vikt och satt ihop med tapetsklister.

Och har man dille på hjärtan kan man klippa ut ett antal och placera tillsammans. Kort, tavla? Tja, vad man vill.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...