2012-02-08

Loppat så att tyget ryker

Loppisglädjen har inte riktigt infunnit sig ännu. Kanske har resan till det stora landet i väster påverkat mig - det finns så mycket skit på klotet! Dessutom har jag fått så många att dela loppisnöjet med, att priserna har gått upp. Mina vanliga favoritloppisar i stan tittar på nätet innan de prissätter nu, vilket gör att man inte kan hitta "kantarellerna" lika lätt. På gott och på ont förstås. 


Tyget ovan hittade jag i helgen på det som tidigare var min favoritloppis. En liten och sliten bit fick följa med mig hem. 5 kronor. Jag gillar verkligen mönstret och färgerna! Tänk om man kunde få lite hjälp med ursprung. Nästan så att jag skulle vilja fråga Randiga tråden, för hon verkar har stor kunskap inom området!


Det blommiga ovan behöver jag inte hjälp med, för det stod att det var Almedahls easyPress. Lite googlande senare visste jag att duken sålts i flera olika färgställningar. År?

Detta och de nedan hittade jag på en relativt ny loppis för välgörande ändamål. Mina 30 kronor hoppas jag används på ett förnuftigt sätt. Jag hoppas kunna göra något vettigt av tygerna!


Den lilla runda duken med en krans av violer kan komma att förvandlas till en iphoneväska.

Likaså denna nedan. Extra roligt är det att hitta en ledtråd till var det kommer ifrån. Men står det verkligen Backafallsmanon Hygo, SIA Konsthantverk? Min googling ger inget resultat denna gång, men det tycks har skånsk anknytning?

Japp, detta var då resultatet av de senaste månadernas loppande, avklarat på en dag. Det gäller att "hia saj litta"! Men på söndag blir det nog loppande igen och då kan det gå hur som helst...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...