2012-02-09

Pasteller i mitt hem


Här är resultatet av jakten på pasteller i mitt hem:


Mormors gamla gardiner samsas med stjärnor gjorda av gamla kartor.


Mina virkade bollar, mina favoritvaser och jordgloben från mitt barndomshem.



En omblommande orkidé!



En ask vikt av presentpapper. Där samlar jag småpryttlar som borde ligga på rätt ställe, men som kanske hittats på golvet. Vikande är viktigt, om det görs av rätt anledning. Även avvikande.



På det gamla skrivbordet hamnar lite av varje.


Dotterns pappersblommor pryder ofta något bord.


Teakstolen klädde jag om i ett tyg som bara håller och håller: Sagan om stolarna


Och teak, jag undrar om jag inte kommer att ha gamla teakmöbler resten av livet, oavsett hur omoderna de blir. Det blir något att nysta i framöver.

Tack Lidyll för inspirationen till detta inlägg. 


Fler pasteller blir det förresten i hemmet. De på bilden ovan ska föräras ett eget inlägg inom kort. Alla de andra tror jag mig ha bloggat om tidigare. 

3 kommentarer:

  1. Mange herlige bilder som vitner om et kreativt hjem. Den høye blå vasen med skjev tupp er en av mine favoritter i hjemmet også. :)

    Lykke til i konkurransen.
    Jeg har forresten et lite lotteri inne hos meg, så velkommen om du ønsker. :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Kreativt, ja, men väldigt pastellöst...

    SvaraRadera
  3. Hei hei*smile*
    ...stas du hang deg på utfordringen! Og ser ut som et flott hjem*smile*

    Nydelig den teak-stolen! Og de runde hekle putene'''sukk*

    Nå er det nart finalister og avstemming for å kåre vinner inne hos meg, så titt innom snart og avgi din stemme!

    Flott helg til deg!
    Klem klem

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...