2012-05-22

Min karls nya kasse


Min man beklagade sig över att han hade svårt att hitta en bärkasse i rätt storlek, tillräckligt stor. Mer än så behövs inte förrän jag åter sitter vid symaskinen för att sy! Resultatet syns ovan. Och han beklagade sig inte över tygvalet. Han är allt bra fin han!

Tyget är en panelgardinlängd från en loppis, en av de loppisar där de i princip ger bort saker. Jag har insett att jag har lättast för att sy i nyare, men ändå begagnade tyger. Panelgardiner som denna är en riktig favorit.

Fonden är förresten de skidor som jag släpade hem från en loppis. Numera är de inoljade. Jag har använt bindningen för att få samman dem. Men har ännu inte riktigt kommit på hur de slutligen ska användas. Men de gör sig onekligen helt ok som fond!

2 kommentarer:

  1. Tycker tyget är bra, färger och former tillhör alla! Och skidfonden gör sig ju riktigt bra den med :)

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...