2012-06-23

Mina lyckade knölar

Lycka kan ha formen av knölar! De här 7 skönheterna plockades upp dagen före midsommarafton. 

Aldrig hade jag väl kunnat ana att det fanns potatis under blasten. Helt magiskt! De var inte ens gröna! Och nästan riktigt goda råa.

Tja, jag intalar mig hela tiden att jag hellre är lycklig än lyckad, och lycklig känner jag mig på kolonin, med eller utan sällskap. Fast jag börjar alltmer inse att jag kanske helst är både lycklig och lyckad. Men vem kan komma och säga att man inte är lyckad när man har satt potatis och dessutom kunnat avnjuta dessa egna primörer! ;-)

1 kommentar:

  1. Håller med dig att det är en lycka att ta upp egen odlade potatisar och även grönsker.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...