2012-10-21

Pompeja på pall

Pallen, som jag berättar om i det här inlägget, har nu fått ett nytt utseende. Jag har klätt den i
en klassiker: Pompeja från Borås Cotton, designad av Märta-Lena Bjerhagen och en storsäljare under 60-70-talet. Så ock nu. Tyvärr gör inte mitt foto färgerna rättvisa, det är mycket klarare och varmare, mer lysande i färgen. De mindre i huset tyckte att det blev vansinnigt vackert, så jag tror nog att de börjar få god smak (alternativt att hjärntvätten börjar ge goda resultat! ;)) Och jag lär nog hitta anledningar att ta nya foton på pallen!

6 kommentarer:

  1. Jättefint tyg! Och jag gillar att under ligger mer hemgjorda grejjer ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Pompeja är en stor favorit för mig. Hela huset är fullt med hemgjorda grejer! :D

      Radera
  2. Vackert! Pompeja är verkligen snyggt! Jag har det själv i två orange-bruna färgställningar, men ingen av dem ser riktigt ut som din, så nu undrar jag förstås om det bara är bilden som gör det, eller om det finns någon mer variant som jag inte sett. (Vet att det finns en massa andra färgställningar också, ju.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det skulle vara skoj att se alla färgställningar samlade. Jag får fixa ett nytt foto snart, färgerna är mycket starkare och klarare egentligen.

      Radera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...