2012-12-04

Fynd till advent


Förra veckan blev jag ägare till denna adventsljusstake. Jag gillar dessa färglada glasbitar massor, jag gillar teakfoten, jag gillar formen. Jag gillar epoken. Att min familj också tycker att ljusstaken är fin gör det än roligare. Undrar vem som har tillverkat den? Troligtvis är det någon gubbe som tillverkade dessa smideprylar och mekade med bilen som hobby, medan frun roade sig med att baka och sy. Så var det i alla fall de äldre roade sig på landet när jag var liten.

Retrofieringen av vårt nutida hem fortskrider. Kollaget ovan är dock inte mitt eget retrofierade hem, utan riktigt moderna. Typ. Då, när jag var liten. Alltid skoj att bläddra i gamla album med nya glasögon. Senast letade jag speciellt efter inredningsdetaljer, och här är då resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...