2011-04-03

Sadelskydd

Tidigare i livet gick jag till cykelhandlaren och köpte sadelsydd, alternativt tog jag en gammal plastpåse och trädde på sadeln. Det här tycker jag var trevligare!

Jag sydde den av en bit vaxduk, utan att mäta sadeln först. Det funkade utmärkt! Beskrivningen hittade jag  här. Och som där synes, man kan variera sadelskyddet i all oändlighet! Jag har sett att det inte är ovanligt att den här typen av sadelskydd säljs för 175 :-. Sy själv, vetja!




Det svartvita ovan blev sadelskydd nummer två. Här testade jag att sy utan dragsko och i stället fäste jag resårbandet med sicksacksöm. Minst lika snyggt. Vi får se hur länge de håller! Men med tanke på att den överblivna stuvbiten vaxduk kunde ha blivit slängd lika gärna tycker jag att det inte är hela världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...