2011-05-18

Virkad korg - igen!


Sysslan tipsade om ett garn för 10:- nystanet på Tiger. När jag ändå var i krokarna shoppade jag några nystan. Expediten som hämtade garnet på lagret gillade att diskutera virkning! Hon berättade att de brukar få in härligt garn lagom till jul. 

Det var en större utmaning att virka av detta garn än av lakansväv eftersom garnet är väldigt varierande i tjocklek. Men det var bara roligt! Och jag är enormt nöjd med slutresultatet! Här fick korgen en tillfällig placering på min lilla teakbyrå, framför en tavla som äldsta dottern gjort i skolan. 


Eftersom jag gärna delar med mig av mina misstag kan jag avslöja att jag började virka med nål 5 först. Det blev väldigt tätt. Mjukheten i garnet försvann. Alltså började jag om på ett nytt nystan och storlek 12 i stället. Till korgen gick det åt två nystan.


Jag har ställt den vid teven och placerat alla fjärrkontroller däri. Kanske ingen dum idé!

Men, bli inte förvånade om ni ser mig i en virkad korg på huvudet i vinter. Om man har den på huvudet blir den en snygg, varm mössa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...