2011-07-03

Du Stelton, jag kan faktiskt själv nu!


Titta så fin min badrumshylla har blivit! Bilden visar mina två första egenhändigt gjorda tygkorgar, och den här gången får jag tacka little miss fix it för en utomordentligt bra GDS - gör det själv. 


Korgarna sydde jag enligt konstens (nästan) alla regler. Den till vänster gav jag en extra söm högst upp. Materialet är markisväv (röd), textil vaxduk och vaxduk. Allt är återbrukat. De styva tygerna fungerar riktigt bra, och jag hoppas att de fungerar länge i badrummet.

Jag kunde konstatera att det är bra att sy igen den sista biten för hand - om man väljer att sy på den sida som är tänkt som insida. Eller så kan man kanske sy finare stygn än jag kan.

Med tanke på att jag hade tvåa i betyg i syslöjd och valde träslöjd i stället tycker jag att jag är riktigt duktig! :-)


Det var ganska enkelt att göra en korg. Jag kommer nog att tillverka fler, större, mindre, i andra former och material. Och kanske, kanske... att sätta på huvudet! :-)

1 kommentar:

  1. Så snygg! Jag som älskar korgar måste prova :) Du fortsätter att inspirera HH.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...