2011-08-12

Compact living


Det är dags att låta nattgäster njuta av lugnet och den friska luften i stugan. Och av det provisoriska levernet. Själv sov jag som en stock där när jag provsov i kolonin. Eftersom det är ett riktigt compact living, gäller det att hitta smarta lösningar för att man både ska kunna vistas där dagtid och sedan förhoppningsvis sova. 

Vi har inte haft tid att fixa en permanent lösning, och kanske kommer det inte heller att behövas. Vi får se. Det som jag har gjort så här långt är att ställa två tältsängar i vinkel (bilden är tagen tidigare). Under dagen fungerar dessa som soffor med massvis med kuddar i ryggen. När det är dags att knyta sig trollar man så fram kuddar och täcken från kuddarna.  


Jag har sytt fyra kuddar i det randiga tyget ovan. De är stoppade med täcken och kuddar så att det räcker till ett halvt kompani som behöver tinas. Tyget är en duk från Indiska som jag hittade på loppis (så klart!). Jag har behållit fransarna som dekoration. Kuddarna är sydda som vanliga örngott, men med lite olika lösningar, bland annat knytband. Allt enligt devisen "det blir som det blir".

Och ja, nu återstår det alltså att se om det duger, eller om det blir ett hotell med fler stjärnor för våra gäster. Det blir som det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...