2011-08-04

Min utelista - Vill ha!

Mycke vill ha mer! Jag tittar på foton från i somras och hittar sådant som jag vill ha. Till exempel...


En vackert patinerad trappa med hittade stenar och taklök. En riktigt tacksam växt som är så vacker och som villigt förökar sig.


Ett lusthus med massvis med snickarglädje! (Eh, jag har ju nästan ett lusthus, för kolonin är ju det, förutom allt annat den är.)

Och så vill jag ha en egen stenmur, eller göra en själv. På ovansidan ska det finnas taklök, så klart. Och om man får önska sig en flaggstång så gör jag väl det också. (Men vi har en på kolonistugegaveln. Kanske ska göra den klar att använda först... :)

Ja, varför ska man inte passa på att önska sig en stenbumling i gräsmattan, nu när jag ändå är igång alltså. Och ha lite taklök där. Det känns nästan som att allt detta inte alls skulle vara svårt att fixa, så jag passar väl på att även önska en ladugård! Och helst ska allt detta rymmas på kolonin. ;-)

Fler bilder som inspirerat mig kommer senare. För det finns så mycket...

Uppdaterat: Tänka sig, nu har jag hittat ett övervuxet stenparti på kolonin! Där finns bumlingar och spår av utkonkurrerad taklök! Men oj så jag har rivit mig då jag försökt ta bort det värsta av björnbärsrankorna... Dock njuter jag även av detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...