2011-09-10

Höstkassar


Jag har gett bort en och annan tygkasse på sistone och de jag har kvar används flitigt till all möjlig förvaring. Konstigt nog hittar jag sällan en kasse när jag behöver den. Men numera är det inte något problem. Bara att sy en. Eller två. Eller tre. Eller...!

Två av de tre kassar jag sydde har långa handtag, så långa att de passar att hänga över axeln. Den tredje är mer traditionell, fast mindre.

 och 

Jag bytte tyger med en vän häromdagen och hon hittade den gamla ikea-vaxduken i mina gömmor. Hon klippte till en lagom bit till sig och av det som blev klar sydde jag snabbt tre höstkassar som klarar höstfukten bra.

Jag är extra stolt över min nya t-söm i botten. Flärpen som jag tidigare brukat klippa bort fäste jag i stället med raksöm i sidan. Inte för att det spelar någon större roll, men jag tycker allt att det är en snygg lösning.


Höstrusket har faktiskt lett till några timmar vid symaskinen och lite skaparglädje igen. Mina egna krav har sänkts och jag har hittat en lagomnivå på mina syprojekt. och lagom-bra-nivån är klart högre nu än när jag sydde min första tygkasse. Kul att se sin egen utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...