2011-09-12

Mitt utmanande påslakan, del 1a

Jag har tagit mod till mig och anmält mig till Klockarbarns  påslakansutmaning. Att välja påslakan var inte svårt, för jag hade enbart ett i tygskåpet. Ena sidan randig, den andra bladig och allt är väldigt röd-rosa-vitt. Och det har legat otåligt länge nog nu.


Att bestämma vad jag skulle göra först var inte heller svårt, för jag hade nyligen diskuterat ljudnivån på fritis och kunnat konstatera att med legomattor skulle man få ned ljudnivån avsevärt. Så då fick det bli en legomatta.


För att få den rund tog jag en av barnens mattor som mall. Så långt var det inga problem. Men när det kom till  att välja hur snöret skulle löpa fick jag lite bekymmer. Jag kom dock fram till att sy fast orangea band i kanten. Kanske är öljetter snyggare (men det har jag inte) eller en dragsko bra (men det verkade klurigare) - och detta fungerar prima.


Nästa steg var att sicksacka kanterna och vid det här laget har jag kommit fram till att ha en vit sida för att legobitarna ska synas bättre. Jag sicksackar och raksömmar ihop dessa tre delar.

Nu är det dock så att jag måste stanna här eftersom de bilder jag tagit var av urusel kvalitet. Men mattan är klar och används redan flitigt. Ska se om jag lyckas fota bättre i morgon. Och då visa vad jag har lärt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...