2011-09-13

Påslakansutmaningen 1b - legopåse klar


Här är då ett foto på en upphängd legopåse. För att få de två lakanen att sitta ihop sydde jag med röd raksöm på frihand. Lika kul att köra racer på symaskinen nu som när man precis lärt sig hantera en symaskin på skolslöjden. Inte mängder med sömmar, men lite. Bandet att dra genom hällorna tog jag från bandhögen, lite rosa-orange. Jag gillar att matcha även mina toile-projekt.


Så nu har vi lärt oss hur man använder en legomatta. Synd att vi inte börjat använda det tidigare! Jag kommer definitivt göra några fler, både för att det behövs och för att jag vill utveckla min sömnad på detta område och klura ut bättre och snyggare lösningar. Synd att jag vägrar att stryka...

Jag börjar inse att påslakanutmaningen inte kommer att leda till några fantastiska alster, men att delta i den här utmaningen får mig nog att tänka nytt på många sätt. Surfa till Klockarbarn för att se de andras alster!

2 kommentarer:

  1. Haha, jag är också en stryk-vägrare. Men jag försåker jobba på det ;)
    Vilket bra lakan med två olika tyger. Då kanske man inte tröttnar lika fort. Kul att så många är med i utmaningen!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar också på det (ungefär en gång om året! ;-)). Jag ska inte säga att jag har tröttnat på mitt påslakan, däremot är jag djupt imponerad av det som visats hittills! Aningens prestationsångest blir det tyvärr. /HH

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...