2011-09-01

Virkad mössa

Titta, nu har jag virkat en egendesignad mössa. Ärligt talat är den för trång för mig, men det går an att ha på sig en kort stund. Och kanske borde den ha varit mer rundad där uppe? Hoppas att någon annan vill använda den, för den blev riktigt fin.

Jag har inte använt något mönster, utan helt enkelt blandat fasta maskor med enkelstolpar. Dessutom har jag tagit ett stort steg framåt i och med att jag kombinerat två färger. Och använt ett ullgarn som faktiskt går att tova. Bra eller dåligt, tja det vet jag inte än. Kommer den att krympa i regn? Och så har jag också lärt mig att göra extra luftmaskor när jag ska övergå till stolpar nästa varv.

Mitt största steg framåt var nog ändå att jag fick lära mig hur man håller tråden i vänster hand. Jo, jag är ju fortfarande nybörjare... Under långfingret, men över grannfingrarna. Kläm. Fast det är faktiskt klurigt att få kläm på även det.

Många små steg kan också ta en framåt, så när jag är en helt gråhårig tant kanske jag är fullärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...