2012-01-08

Revolution inom legomattebranschen!


Inte för att det syns speciellt bra på bilden, men idén är på einstein-nivå. Nästan.

Dottern önskade sig en ny, stor legomatta. Jag önskade göra mig av med ett stycke vit plastad frotté. Jag ville inte klippa en cirkel, alltså gjorde jag det inte heller. Så nu har vi en rektangulär legomatta med en blank, slät ovansida och en ljuddämpande frotté på undersidan. I dragskon löper ett loppisfyndat glatt band och förutom i hörnen så kan man greppa det i de öppningar jag lämnade på sidorna. Och hänga upp den på samma sätt som mattan som skymtar i bakgrunden.

Riktigt lyckat så här långt! (Och jag antar att ungarna kan spilla på det utan att olyckan blir allvarlig! ;-))

1 kommentar:

  1. Hmm skulle nog ge mig i kast med att fixa till en legomatta till lilltrollet här hemma också, som det är nu så finns lego öööööverallt i lägenheten.. ;) hihi..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...