2011-06-11

Present till lärarna


Vi har haft turen att ha riktigt proffsiga och kompetenta lärare i år. Inte för att man behöver, men för att jag ville visa dem min uppskattning sydde jag en liten avslutningspresent bara från oss av mitt favoritretrotyg. En symboliskt present. I flaskpåsarna stoppade jag en miniflaska bubbel och ett kort med en personlig hälsning till dem. Hoppas att de inte ser det som mutor. :/ Lärarna är verkligen väl värda att skåla in sommarlovet! Jag tror allt att det uppskattades! :-)

Flaskpåsarna gav mig ovanligt mycket huvudbry. Jag har visst lagt av mig. Eller så är det bara hjärnan som har tagit tidigt sommarlov och dess vikarie är inte riktigt varm i kläderna ännu... Nåväl, den första presentpåsen fick en rund botten, de andra fick bli av påsmodell. Två fick vanliga handtag, den tredje en ögla. Håhå, jaja, det är väl tanken som räknas!

Roligt att en av lärarna genast fotade kreationen och sa att "det blir Facebook nästa". En annan trodde att den var köpt och att det var ett dyrt fint märke på den. Hihi. HH JaJa!-lappen som jag strök fast imponerade allt lite. En trevlig skolavslutning blev det verkligen på alla sätt. Bäst var ändå när en av mina döttrar med bästis spelade oboe för hela skolan.

Nu är det sommarlov! (Vilket betyder att inläggen troligtvis blir färre, om nu inte sommaren regnar bort förstås.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...