2011-08-02

Även byxor måste kasseras och kjolar tvättas

Delar från byxbenen är slarvigt ihopsydda och längst ner  skymtar en  spets. 
 En vän som jag håller lite extra kär bad att få låna symaskinen får att lappa kläder. Ett par jeans var dock ohjälplig trasiga och jag fick behålla jeanstyget. Och vad gjorde jag av det? Jo, en lagom flummig och tydligen väldigt skön kjol. Hade inte kjolen blivit smutsig hade den väl använts hela sommaren. Och det hade ju blivit lite väl...

Framsidan är klippt upp till gylfen och en del av byxbenet placerat i kilen.
Nu är den alltså i tvätthögen. Det ska bli riktigt spännande att se hur den ser ut efter några varv i maskinen. Jag har nämligen medvetet struntat i att sicksacka sömmar för att det ska bli riktigt fransigt. Se bild. Härligt att sy om och sedan kunna få reda på hur det blev senare!

Och i och med att det är ett helt kravlöst återskapande är det ok att ändra lite mer efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...