2012-02-02

Broccolismaragd och porslinssmaragd


Om man saknar inspiration vad gäller matlagning kan man hitta nya rätter genom att testa till exempel LCHF. Aldrig hade jag väl kunnat ana att man kan klara sig utan kolhydrater och att broccolimos är så gott!

Vill du testa? Koka då broccolin mjuk, cirka 10 minuter. Häll av vattnet, mosa broccolin och blanda i grädde, smör, salt och peppar. Klart!

Förresten... Tallriken är snart 20 år gammal och har använts dagligen sedan den inköptes i Villeroy & Boschs fabrik i Luxemburg. Cirka 5 kronor styck gav jag för de 12 jag köpte eftersom gulddekoren inte var så jämnt guldig. Who cares liksom? Alla håller fortfarande! Namnet på porslinet? Smaragd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...