2011-06-09

Sommarkjol


Modet 2011 förespråkar foppatofflor, grön jacka och en omsydd tantklänning som förvandlats till kjol. Dessutom krävs humor och ett sinne som är positivt till det lite annorlunda. Som inte kräver att alla plagg ska vara märkta med HM eller Peak, eller vad det nu kan vara.

Inget är väl så lätt som att göra en kjol av en klänning. Klipp. Sätt i en resår. Klart. Billigt, bekvämt och på alla sätt bra. Ingen har en likadan. Ibland kan man ha tur och hitta gamla tankklänningar av riktigt god tygkvalitet. Det är svårt i vanliga klädaffärer! Och ibland vill man sy med dragkedja och andra finesser som gör att plagget passar perfektare än perfekt.

Billigt och bekvämt. Lika bra som foppatofflorna. Men jag ångrar att jag inte redigerade bort dem från bilden, för med sådana däringa skodon visar jag mig inte gärna bland folk! :-)

1 kommentar:

  1. Humor och ett sinne som är positivt till det lite annorlunda - skönaste inställningen jag hört på länge :) Och kjolen var inte dum den heller!

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...