2011-05-29

En blåblus


När sommargarderoben känns mycket tråkigare än tyghögen och symaskinen bredvid, kan man i ett litet nafs sy sig en ny överdel! Jag har inte riktigt vågat mig på att sy kläder tidigare, men när jag såg Soligs fina tröja och bra beskrivning på hur man gör kände jag att det bara var att sätta igång!

Precis som Solig skriver kan man variera tröjan i all oändlighet. Jag valde att strunta i att sätta kantband, men fixade i stället rynk både under byst och i svank för att bli av med säckkänslan. När jag provade den insåg jag att den kunde blivit bättre, men samtidigt var den så härlig att ha på sig. Mjuk och sydd just för mig. Det kommer garanterat bli fler! Och hittar jag bara snygga örngott kommer jag att variera dem mycket. Så nu har jag inte bara vågat sy kläder, jag har också vågat bära egensytt och egendesignat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...